Tänapäeval võib peaaegu kõik olla bränd: teenused, üksikisikud, linnad, tooted ja isegi valitsusasutused.
Kas me räägime samast asjast?
Mõne jaoks on bränd sümbol, mis esindab organisatsiooni või toodet.
See on märgikeskne definitsioon /arusaam.
Teiste jaoks on bränd omaduste, väärtuste ja eesmärkide kogum, mida organisatsioon teadlikult avastab, mõtestab ja valib, et ennast eristada.
See on organisatsiooni-keskne definitsioon
Kolmandate jaoks on bränd mulje, mis organisatsioonist jääb. Ehk siis kuvand sihtrühmade ja avalikkuse meeles: arusaamade, emotsioonide ja seoste kogum ettevõtte/toote kohta.
See on sidusrühmakeskne definitsioon
/…/ neid on veel..
BRÄNDI DEFINITSIOON
Kaubamärgist saab bränd, kaubamärgist logo.
Sünonüümidena kasutatakse brändi identiteeti ja ettevõtte mainet.
Mõnikord on see lihtsalt hoolimatu keelekasutus, teinekord valdkonna pinnapealne tundmine.
Advokaadi jaoks algab kaubamärk registreeringust; disaineri jaoks stiilsest logost. Asjatundmatu reklaamibüroo eeldab, et suudab tähelepanu köitva kampaaniaga brändi "luua".
BRÄNDI DEFINITSIOON
Asjade valesti nimetamine tähendab nendest valesti mõtlemist. Bränd ja kaubamärk ei ole sama asi. Kaubamärk on “kood”, millega bränd end seostab ja avalikkusele esitleb.
Meie Patendiamet defineerib kaubamärki kui tähist (sõna, logo vm), millega on võimalik eristada ühe ettevõtja kaupa või teenust teise ettevõtja samasse valdkonda kuuluvast kaubast või teenusest. Kaubamärk võib koosneda ainult sõnadest, ainult kujutisest või nende kahe kombinatsioonist.
..see, mida maailm ja sidusrühmad arvavad ettevõtte toodete, inimeste, ideede ja käitumise kohta.
Seth Godini definitsiooni järgi tähendusvõrk: ootuste, mälestuste, lugude ja suhete kogum, mis selgitab, miks me valime A ja mitte B. Ilma selle tähendusvõrgustikuta pole brändiväärtust – on vaid nimi ja värv
Brändi sisu “tekib” läbi elavate lugude ja usaldust kasvatavate suhete. Ambitsioonikad avaldused on vormid, mille raames neid suhteid ehitatakse.
Mõnda aega saab elada ainuüksi vormist: kui toode on okei, hind mõistlik ja vorm eristuv. Kas vorm suudab kasvatada kasumimarginaali, vastu pidada erinevates majandustsüklites ja köita fänne? Keeruline.
Bränd ei ole see, mida ta väidab end olevat. See on see, mida ta pakub. Ja kui kõik, mida ta pakub, on ilus pilt, siis pole see bränd. See on plakat.
Kõige armastatumad brändid ei ole kõige ilusamad. Need on need, mis tekitavad hea tunde. Need, mis vähendavad stressi, teevad targemaks ja enesekindlamaks, sütitavad rõõmu, pakuvad ligipääsu, tunnustust, saavutusi, tekitavad kuuluvustunde.
Seda ei saavutata kampaania või uue CVI-ga. See saavutatakse suhtega.
ÄRISTRATEEGILINE vaade
Tugeva brändita määrab hind suhte. Tugeva brändiga määrab suhe hinna.
BRÄNDING JA TURUNDUS
Bränding ja turundus peavad harmoonias koos töötama.
Turundus viib tähenduse õigete inimeste ette ja võimendab brändi. Aga ta ei saa võimendada seda, mida pole olemas. Või seda, mis on üldse katki.
Sa ei saa turundada seda, mida sul pole.
Ilma brändita on turundus lihtsalt kallis müra või vaikne kerjamine. Hakkiv ruupor, kust kostab midagi tundmatus keeles.
BRÄNDIARENDUSE ABC
Igav keskpärasus ja äravahetatavus on kõige hullem asi, mis brändiga juhtuda võib. Terita oma unikaalset iseloomu ja hoia ka oma nurgad teravad.
Sa ei pea koguaeg ärevalt vaatama, mida konkurendid teevad. Keskendu oma tugevatele külgedele.
Õhuta ootusi, ärata soove. Ja täida neid kõigis kokkupuutepunktides. Veel parem: ületa. Ideaalis peaksid kõik töötajad nägema end brändi saadikutena. NB! Üldmulje määrab sageli kõige nõrgem kokkupuutepunkt.
Pildi kokku saamiseks ja edukaks brändijuhtimiseks on vaja reegleid. Õigemini kombinatsiooni reeglitest ja vabadusest.
PRAKTISEERIJALE:
Brändinguga saab brändi mõjutada läbi kolme hoova:
Brändingu ülesanne on tõlkida (ettevõttesisene) äristrateegia ja positsioneerimine (avalikeks) sõnumiteks, mis on kliendile jt sihtrühmadele selgelt arusaadavad ja panevad ka natukene ära armuma.
Kõigel, mis ei kvalifitseeru brändiks, on hinnasilt koos möödapääsmatu allahindlusega.
Identiteet - kuvand
On oluline mitte õunu apelsinidega segamini ajada. Sinu eesmärk on saada identiteet maksimaalselt vastavusse turu kuvandiga.
Kui su bränding on tõhus, ühtib kliendi mõtetes olev pilt ettevõtte identiteediga.
Vajad abi, kui sinu identiteet ja kuvand on täiesti erinevad maailmad.
ARTIKLID BRÄNDIST JA BRÄNDINGUST
Veebileht sisaldab küpsiseid ja peab meeles su eelistusi ja korduvaid külastusi. Klõpsates „Nõustu“, nõustud kõigi küpsistega.
Kogutakse Google Analytics 4 abil erinevaid statistilisi andmeid, mis on seotud sinu käitumisega kodulehel, aitavad kaardistada ja salvestada sinu eelistusi ja muuta sinu kasutajakogemust mugavamaks.
Satistikas kajastub: brauseri tüüp ja versioon, seadme tüüp ja operatsioonisüsteem, IP-aadress, kodulehe külastamise sessiooni pikkus ja aeg, külastatud veebilehed ja külastaja demograafilised andmed jms.
Essential cookies enable basic functions and are necessary for the proper function of the website.
These cookies are needed for adding comments on this website.
Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us understand how visitors use our website.
Google Analytics is a powerful tool that tracks and analyzes website traffic for informed marketing decisions.
Service URL: policies.google.com
Tutvu privaatsuspõhimõtetega Privaatsuspõhimõtted.