Ajastu vaib:
Narratiiv on levinud kogu tänapäeva kultuuri ja ühiskonda, uudistest poliitiliste kõnedeni, haridusest popkultuuri ja telesaadeteni.
Narratiivid ei konkureeri mitte üksnes poliitikas ja meedias, aga ka eraelus ning turgudel. Tähelepanu ja narratiiv on nüüd majanduse alustalad.
Tähelepanumajanduses on sisu vähem tähtis kui see, kuidas seda edasi antakse. Isegi legendidel, müütidel ja uskumustel on kohati suurem usaldusväärsus kui faktidel ja teadmistel.
Äris on iga loo taga toode, mida osta, ettevõte, mida jälgida, bränd, mida imetleda, teenus, mida tellida.
Lood on meil alati taskus.
Youtube’i videoromaanidest Instagrami story’deni. Brändiringhäälingust brändiajakirjanduseni.
Jutuvestmisest on saanud asendamatu isiklik ja professionaalne suhtlusviis.
Küllastunud turgudel tähelepanu saamiseks, meelde jäämiseks ja mõjutamiseks on vaja lugude jutustamise tehnikaid.
loo lummus
Ilma inspireeriva loota oleks
Ilma lugudeta poleks inimlikku reaalsust. Asjade tähendust. Keegi ei teaks oma eesmärki maailmas.
Pilt ütleb rohkem kui 1000 sõna. Aga lugu ütleb rohkem kui 1000 pilti.
Kõige aktiivsemad jutuvestjad on võrkturunduse esindajad. Tead ju küll neid lugusid:
“Ma teenisin puhastustooteid müües aastaga kuue aasta palga“
“Kõikvõimas toidulisand ravis terveks haigusest, millest ükski ravim ega arst jagu polnud saanud.“
Need ärritavad paljusid inimesi, kuid toimivad mõnede inimeste peal halastamatult efektiivselt. Ja olgu tegemist kergeuskse või skeptikuga – neid lugusid mäletavad kõik.
PSÜHHOLOOGILINE SISSEVAADE
Lugu võtab kaitsed maha. Peatab umbusu. Avab uksed uutesse maailmadesse.
Me teame küll, et see on trikk – justnagu film, laul või etendus –, kuid võtame selle meelsasti vastu.
"Hästi jutustatud lugu on mõnes mõttes ainus veenmistaktika, mille vastu puudub kaitse". – B.J. Fogg
KUID SIISKI...
See kujutab maailma nii, nagu lugeja või kuulaja seda teab ja tunneb.
Ta saab sellega samastuda.
See vastab tema versioonile tegelikkusest.
Halb lugu ei vasta mitte kellegi versioonile tegelikkusest.
Tegelastel on ebarealistlikud omadused.
Sündmused arenevad liiga kiiresti.
No kujuta ette, et vaataksid Vapraid ja Ilusaid aastal 2025!
„Eesmärgipärane jutuvestmine ei ole show-business. See on hea business.“ – Peter Gruber
Lood annavad sulle võimaluse näidata kliendile, et on rohkem kohti, kus tema elu ja sinu bränd ristuvad, kui ta ise suudab ette kujutada.
Kui see õnnestub, on ühendus loodud ja uks lahti järgmistele sammudele, misiganes need sinu kasvumudelis on (sõltuvalt sellest, kas oled missiooni- või teadmusepõhine ettevõte või ehitad kogukonda või fännkonda).
Jutuvestmine on meetodina asendamatu.
Õpi kasvõi võrkturundajatelt või presidentidelt.
Kuid kui bränd loeb, siis kasuta vastutustundlikult.
Jutusta eetiliselt.
TURUNDUSSTRATEEGIA
Ettevõtte jutuvestmise strateegia koostamiseks ei ole universaalset meetodit. Iga ettevõttega on isemoodi lugu.
Mõned põhimõtted:
TIINA NUUM
Provotseerin mõtlema kriitiliselt, eksponentsiaalselt ja süsteemselt. Ohjan ülemõtlemist ja aitan liigset keerukust lihtsustada.
Olen ideede maaletooja, vormistaja ja levitaja. Toetan B2B ettevõtteid mõttejuhtimisturunduses nii vormi kui sisuga.
Räägin tulevikuoskustest, ajastu vaibist ning mõtestan turunduse trende.
www.tiinanuum.ee
ARTIKLID JUTUVESTMISEST
Veebileht sisaldab küpsiseid ja peab meeles su eelistusi ja korduvaid külastusi. Klõpsates „Nõustu“, nõustud kõigi küpsistega.
Kogutakse Google Analytics 4 abil erinevaid statistilisi andmeid, mis on seotud sinu käitumisega kodulehel, aitavad kaardistada ja salvestada sinu eelistusi ja muuta sinu kasutajakogemust mugavamaks.
Satistikas kajastub: brauseri tüüp ja versioon, seadme tüüp ja operatsioonisüsteem, IP-aadress, kodulehe külastamise sessiooni pikkus ja aeg, külastatud veebilehed ja külastaja demograafilised andmed jms.
Essential cookies enable basic functions and are necessary for the proper function of the website.
These cookies are needed for adding comments on this website.
Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us understand how visitors use our website.
Google Analytics is a powerful tool that tracks and analyzes website traffic for informed marketing decisions.
Service URL: policies.google.com
Tutvu privaatsuspõhimõtetega Privaatsuspõhimõtted.