Kui turunduses proovitakse teha kõike ja olla oma sisuga igal pool, siis võib juhtuda 2 asja:
- kolmanda järgu sõnumid lahjendavad ära põhisõnumid
- turundusosakonna fookuse hajutatuse tõttu on sisu ja selle seotus pakkumistega heal juhul keskpärane
Mida siis teha?
Siis tasub tagasi minna sisustrateegia esimese sammu juurde ja tuvastada (või planeerida) keskne kasvumootor.
Iga ettevõte töötab kasvumootoril – isegi kui see pole selgelt määratletud
Igal kasvumudelil on erinevad riskid ja tugevused.
Mis on sinu keskne mootor?
I Kogukonnale orienteeritud ettevõte
toitub kogukonnaliikmete/kasutajate mõtetest, energiast ja rahulolust. Seda ei ole võimalik produtseerida/võltsida.
Täna paljud brändid armastavad kogukonnast küll rääkida, aga ei saa veel aru, et kogukond ei ole kanal. Ollakse kinni sihtrühmale orienteeritud mõtteviisis. Paljude jaoks on see vaid linnuke või moesõna strateegias.
II Teadmistepõhise ettevõtte
müügilehter sõltus juba varem reklaami asemel selgest, harivast ja kasulikust sisust. Kuid ka see on muutunud tapeediks. Nüüd kindlasti kasvab mõttejuhtimise sisu.
III Missioonipõhine bränd
peab uskuma, mida ta ütleb. Ja seda ka tegudega tõestama. See ei seisne ainult ideede jagamises, vaid ka sidemete loomises, muutuste algatamises ja kestva jälje jätmises.
Millised on vormilised ja tehnilised muudatused?
Sageli on ttevõtete sisustrateegiad endiselt üles ehitatud juba enne AI ajastut vananenud eelduse järgi: et sisu loetakse otseallikast ja tervikuna. See pole nii.
Otsingumootorid (N: Google) kasutavad nüüd sisu kokkuvõtete koostamiseks, et hoida kasutajaid oma platvormil. Sageli ilma sind linkimata või isegi mainimata.
Vestlusrobotid teevad midagi sarnast. Nad pakendavad su teabe ümber ja esitavad selle oma vastusena.
Kasvavas mahus hakatakse looma sisu ka masinatele, mis tõlgendavad tähendusi meie eest.
See nihe raamistab sisu olemuse ümber:
Otsingute kontekstis saab sisust liides – mingi vahendatud asi.
See tähendab seda, et metaandmed, tsitaadid ja enda mainimine muutuvad olulisemaks.
Kas tehisaru saab sisustrateegia loomisel abiks olla?
AI skaleerib kõike, sealhulgas seda, mis on katki.
Tehisintellekt skaleerib mis tahes süsteemi, mis sul juba on – hea või halb.
Kui su sisustrateegial puudub selgus, sügavus või suund, aitab tehisintellekt lihtsalt internetti rohkem üle ujutada. Kui positsioneerimine on hägune või toon on üldine, ei paranda seda ka tehisintellekt.
No Comment! Be the first one.