Hind on üheselt mõistetav numbriline informatsioon.
Väärtus on peenem element, mis koosneb tajudest, eetilistest, kultuurilistest ja mainega seotud teguritest.
Hind on kõigile sama.
Väärtus on kõigile erinev.
Väärtusele me omistame tähenduse – tänu sellele me näeme end turul teistsugusena ning julgeme kliendile lubada lihtsamat, edukamat või rahuldustpakkuvamat tulevikku.
Hinna mõõde väheneb, kui väärtus suureneb.
Madal hind on pelgupaik neile, kes ei suuda brändi ehitada.
Neli väärtustüüpi
- Tegelik väärtus – toote, teenuse või pakkumise objektiivne väärtus, mis põhineb selle konkreetsetel omadustel ja eelistel.
- Lisaväärtus – selle omandab toode või teenus lisade, täiustuste või kohanduste kaudu, mis annavad tootele/teenusele midagi juurde.
- Maineväärtus – brändi, ettevõtte või isiku mainest või usaldusväärsusest tulenev väärtus. See põhineb nimega seotud usaldusel ja subjektiivselt tajutaval usaldusväärsusel ja kvaliteedil.
- Tajutav väärtus – subjektiivne väärtus, mille klient tootele või teenusele omistab ning mida mõjutavad emotsioonid, isiklikud kogemused ja brändikommunikatsioon. See võib kohe eriti tegelikust väärtusest erineda. Siin on kasulik mõelda sellele, mis on suurimatele kliendisegmentidele kõige olulisem (kas tunnustus, kuuluvus kogukonda, atraktiivne hind, spetsiifilised teenused, garantiid jne)
Kõik väärtustüübid mõjutavad, kuidas turg toodet või teenust hindab.
Luksuskell Rolexi näide
- tegelik väärtus tuleneb peentest materjalidest ja funktsionaalsusest
- lisaväärtus on seotud teenuste, garantii või eksklusiivsete detailidega
- maineväärtus tuleneb brändi tuntusest ja ajaloost
- tajutav väärtus on prestiiž ja sotsiaalne staatus (Rolexi kell kui sotsiaalse staatuse sümbol)
Persoonibrändi näide
- reaalne väärtus tuleneb inimese teadmistest, kogemustest ja oskustest
- lisaväärtuse võib luua näiteks inimese tööalane võrgustik
- maineväärtuse loob see, mida teised inimese kohta ütlevad
- tajutavat väärtust kujundavad inimese puhul kindlasti isikuomadused, autentsus ja isegi välimus. Inimesed suhestuvad persoonibrändidega, kes on kas nende sarnased või kelle sarnaseks nad sooviksid saada.
No Comment! Be the first one.