fragmendid ja tsitaadid
Fragmentide mõte on nügida turundajaid mitte järgima doktriini või konkreetset õpetust, vaid pigem looma ja sünteesima oma turundusfilosoofiat.
Arusaam kliendi või potentsiaalse kliendi meeles.
Tarkus või tõde selle kohta, kuidas asjad on ja kuidas asju tegema peaks.
Need pole midagi enamat ega vähemat kui ühe eksperdi ettekujutus – ja ka see on keegi, keda peetakse eksperdiks kellegi teise meelest. Ka see on üksnes kellegi taju.
Tegelikult on see, mida tuleb teha, et saada suureks ja edukaks, tihti vastupidine sellele, mida tuleb teha, et jääda suureks ja edukaks ning jätkata kasvamist. Suureks saamiseks tuleb olla üks esimesi, investeerida ning katsetada julgelt ja palju. Suureks ja edukaks jäämiseks tuleb (sageli) olla turvaline valik. Standard.
Turundusajakiri Resonants. 2025
See erinevus pole märgatav.
Sul on ilmselt kümneid konkurente, kes kõik arvavad, et nad on turuliidrist vähemalt mingis asjas X% paremad, suuremad või odavamad.
Ja võib-olla nad on.
Vahet pole – sest faktidel on turunduses väiksem roll kui tunnetel ja tajul.
Turundusajakiri Resonants. 2025
Meil on juurdepääs tohutule hulgale andmetele ja turundustööriistadele. Saame jälgida (peaaegu) iga suhtlust, analüüsida iga käitumist, isikupärastada iga sõnumit.
Näeme igas pinnas meediapinda ja igas kogukonnas sihtrühma.
Ja nii eksime liiga sageli keeruliste analüüside, raamistike ja kõlavate terminite vahele.
Kuid see on pannud meid unustama põhilist:
See võib tähendada ka, et sa oled inimlik ja olemas.
Turundaja ülesanne on aidata kliendil valida.
Ja teha see talle võimalikult lihtsaks.
Ära anna konkurentidega täpselt samu lubadusi.
Ära kasuta täpselt samu sõnu.
Oleme harjunud selliste väljenditega nagu “turuhind” või “hea hinna ja kvaliteedi suhe”.
Need ei ole päris tähendusetud, aga sageli võetakse neid liiga tõsiselt.
Kes otsustab, mis on õige hind?
Turundus on arusaamade- ja tajulahing. Pole paremat ega halvemat toodet, teenusepakkujat ega brändi.
Valem on lihtne:
Ole kellegi jaoks see, mida ta hetkel peab parimaks valikuks. Küsi hinda, mis jätab sulle ruumi mõistlikus tempos kasvada või olemasolevat arendada.
Muutused arenevad viies faasis: eelmõtlemine, kaemus, ettevalmistus, tegevus ja säilitamine. Aja jooksul püsivate muutuste vastuvõtmise saladus on oma identiteedi võimendamine. Mida sügavamal on muutus sisemiselt, seda lihtsam on seda väliselt rakendada.
Suitsetaja, kes soovib suitsetamisest loobuda, saavutab suurema tõenäosusega edu, kui ta peab end mittesuitsetajaks, mitte suitsetajaks, kes on suitsetamisest loobunud.
See võib tunduda sõnamänguna, kuid tegelikult on erinevus suur. Esimesel juhul on harjumuse juurde tagasi jõudmine loogiline, sest inimene peab end endiselt suitsetajaks. Teisel juhul kehtib vastupidine: kui inimene tunneb end sisimas mittesuitsetajana, on kiusatusele vastu panna kergem, sest ta ei pea end enam suitsetajaks.
Sama psühholoogilist mehhanismi saab kasutada ka turunduses.
Põhimõte laieneb erinevatele otsusega seotud muutustele, mis tunduvad raske või võimatuna.
Võtmeküsimus on: kelleks sa tahad saada? / kelleks klient soovib saada?
Ja naer üks meeldivamaid reflekse.
Nalja tegemiseks on vaja päris keerukaid kognitiivseid ja tunnetuslikke võimeid: eneseteadlikkust, keelenüansside valdamist, emotsioonide ja kehakeele mõistmist, spontaansust, empaatiat…
Seda koodi tehisintellekt veel lahti ei murra.
Psühholoogilise hinna (29.90, 99 või 999) eesmärk on köita tarbijat ja tekitada tunne, et ta saab hea diili. Madalamaks ümardatud hinnad hüpnotiseerivad – jääb mulje, et vahe 99 ja 100 euro vahel on palju suurem kui näiteks 123 ja 124 euro vahel.
Psühholoogia loeb.
Nobeli preemia laureaat Richard Feynman on öelnud, et: “füüsika oleks palju keerulisem, kui elektronid tunneksid.”
Turundaja “elektronid” on päris inimesed, kliendid, kes mitte ainult ei tunne, vaid ka mõtlevad. Seega on turundajal mõnes mõttes keerulisem kui füüsikul.
Turundus on hea valik kahe “andeka” ajupoolkeraga inimesele, kellel on üheaegselt võime mõelda nii kliendi eest kui tunda talle kaasa.
Enne sotsiaalmeediat ja enne blogisid oli ainult üks võimalus oma mõtteid ja arvamust siseringist kaugemale levitada – massimeedia. Ja seda said teha ainult need, kellel kopsakas rahapakk taskus või kes oskasid toimetajaga või ajakirjanikuga sooja suhte luua.
Blogide ja sotsiaalmeedia mõlemi puhul esimene etapp oli demokraatia, autentsus ja läbipaistvus – lõpuks olid olemas platvormid kõigile. Igaühe hääl võis kajada! Blogid olid ägedad ja siirad. Nüüd teenib enamik blogisid ja suurem osa sotsiaalmeediast kellegi ärihuve.
Mõjuisikute tulekuga toimusid sarnased suundumused. Kui varem oli kasutatud tele- ja prindi reklaamides kuulsusi, siis nüüd võis igaühest saada kaanestaar. Tarbija võitis võimaluse järgida nende eelistusi, keda fännab ja usaldab. Ja sai toodete külluse virrvarris lähtuda nende ausast ja autentsest tagasisidest toodetele.
Kuni see tagasiside enam ei olnud aus ja autentne..
“Pole midagi kasutumat kui teha tõhusalt midagi, mida ei tohiks üldse teha.”
/Peter Drucker/
Turg on karm kohtunik. Ära korja juhuslikke “meeldimisi“.
Võta asjatundliku toimetaja suhtumine. Ühenda lühi-, keskmise- ja pikaajalisi eesmärke ning mõista, millist sisu eelistavad need, kes on nõus maksma.
Ettevõtjal on kasulik mõista turunduse keskset rolli äris. Turundus mõjutab käitumist, olgu siis teadlikult või alateadlikult. Keegi pole sellele immuunne. Turundus on kultuuri osa.
Need võivad olla asjad, mis sind konkurentsist tõeliselt eristavad.
Nii et tunne huvi enda vastu. Lihvi oma vaatenurka, avalda arvamusi, tea, mis sulle meeldib ja miks.
Iseenda, asjade ja nendevaheliste suhete sügavam mõistmine loovad selgust ka väärtuspakkumisse: mida sul on pakkuda, mida teistel ei ole.
Igavus on filter. Tavalised ideed tulevad enne seda. Ebatavalised ideed tulevad pärast seda. Istu projektiga piisavalt kaua, et see igavaks muutuks, ja siis istu veel natuke. Kõige kasulikumad teadmised tekivad alles siis, kui sul igav hakkab.
Turundusajakiri Resonants. 2025
Ei ole ühtegi võluloitsu ega hõbekuuli, mis tooks kiire soovitud tulemuse.
Pealegi on õigeid vastuseid rohkem kui üks.
Ole avatud ideele, et hea idee vastand võib olla teine hea idee.
Turundusajakiri Resonants. 2025
See, mis varem oli otsustusküsimus, on nüüd protsess. Kus varem oli reflektsioon, on nüüd algoritmid.
“Igav on suhtumine, mitte tõde. Kirgliku geoloogi põletav veendumus ja energia viib teid 100% loosse, mis tal tavalisest kivist on. Energia on nakkav. Et silma paista, tuleb teistmoodi käituda ja teisiti mõelda. Lase oma sisuga teistel inimestel sinu kaudu elada.”
/Seth Godin/
“Kui paneme andmed pjedestaalile ning mõtleme, et need on iga olukorra lahendus, siis see on väga ohtlik, sest tegelikult pole nii.
Me peame ümbermõtestama, kuidas turundusest räägime. Me peame turundusest ja loovusest rääkima kui rohelisest jõust. Jõust, mis teeb head. Muidugi võib öelda, et me oleme endisaegsed ning käes on moodsad ajad. Õpime asjadest, millega end ümbritseme. Ja meie töö on sihtrühma üles tõsta. Inspireerida. See on see, mida hea idee teeb.”
/Sir John Hogarty/
Kui varem ehitasid inimesed maju, siis täna ehitavad nad narratiive. Ning paljud ostavad neid.
Turundusajakiri Resonants. 2025
„Strateegia on hingav, iga päev muutuv nägemus sellest, kuhu ja miks liikuda.“ Seega jäävad kõik väited väideteks, kui need ei ole seotud tegelike äriprotsessidega.
/Jack Welch/
“Inimese käitumist saab mõjutada ainult kahel viisil:
manipuleerides ja inspireerides.” – Simon Sinek
“Mõteldes me saame ühenduse mingi mittemateriaalse maailmaga. Tänases kultuuris me tunneme muret materiaalse maailma reostumise pärast. Aga vaimne maailm? Kõik meie mõtted kujundavad mingit tervikut. Ära reosta: ära mõtle, ütle ega kirjuta sitta. Iga mõte, mis tuleb või läheb jääb kuhugi alles.”
/Rein Pakk/
Turundusajakiri Resonants. 2025
Veebileht sisaldab küpsiseid ja peab meeles su eelistusi ja korduvaid külastusi. Klõpsates „Nõustu“, nõustud kõigi küpsistega.
Kogutakse Google Analytics 4 abil erinevaid statistilisi andmeid, mis on seotud sinu käitumisega kodulehel, aitavad kaardistada ja salvestada sinu eelistusi ja muuta sinu kasutajakogemust mugavamaks.
Satistikas kajastub: brauseri tüüp ja versioon, seadme tüüp ja operatsioonisüsteem, IP-aadress, kodulehe külastamise sessiooni pikkus ja aeg, külastatud veebilehed ja külastaja demograafilised andmed jms.
Essential cookies enable basic functions and are necessary for the proper function of the website.
These cookies are needed for adding comments on this website.
Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us understand how visitors use our website.
Google Analytics is a powerful tool that tracks and analyzes website traffic for informed marketing decisions.
Service URL: policies.google.com
Tutvu privaatsuspõhimõtetega Privaatsuspõhimõtted.