Bränd = strateegiline (immateriaalne) vara
Teadmistepõhises ühiskonnas pole materiaalsed asjad (masinad, maa ja tootmisrajatised) enam kõige olulisemad ettevõtte varad.
Varem ei võetud brändi väärtust finantsdokumentides arvesse. Kuid täna eraldatakse ühinemis- ja omandamistehingute puhul märkimisväärne osa ostuhinnast immateriaalsetele varadele, milleks võivad olla ka teadmised ja oskusteave, kuid eriti on fookuses bränd.
Kuidas mõelda brändist kui varast
Bränd on vara, kuna see aitab eristuda konkurentidest, luua usaldust, edendada klientide lojaalsust ja võimaldab küsida kõrgemat hinda.
Kuid enamik ettevõtteid pakub endiselt eristamata ja asendatavaid kaupu, mille hinna määrab turg. Konkureerimiseks pakutakse konkurentidest rohkem funktsionaalseid eeliseid või alandatakse müügihinda.
See on tüüpiline tootele orienteeritud ärimudelitele, mis keskenduvad kauba omadustele – omadused, omadused, funktsionaalsus, hind –, et luua atraktiivne pakkumine.
Selle strateegia piirang seisneb selles, et konkurents saab seda kopeerida või sellele vastu astuda. Funktsionaalsed eelised (hinnast rääkimata) on kergesti reprodutseeritavad ega kujuta endast seetõttu eristavat tegurit.
Lojaalse kliendibaasi mõju igakuisele turunduseelarvele
Rusikareegel turundusõpikutest:
Tihedalt konkureerivatel turgudel, kus klientide hankimise kulud on kõrged, kasvab lojaalse kliendibaasi hoidmise olulisus. Mitmed uuringud on näidanud, et uuue kliendi hankimine on u 5-6 korda kallim kui olemasoleva hoidmine.
Kui sul õnnestub luua tugev bränd, mis selgelt resoneerub sinu sihtrühma väärtuste ja vajadustega, siis tuleb sihtrühm sinu juurde ilma, et peaksid turundusse (ehk pidevasse reklaami ja peibutistesse) nii palju investeerima. Kui kliendid on toote või teenusega rahul, saavad neist suure tõenäosusega lojaalsed kliendid.
Nii saavutad lojaalse kliendibaasi. Lojaalsed kliendid soovitavad brändi teistele. Nad ei osta kelleltki teiselt ja on sageli valmis rohkem maksma ning ostma teisi teenuseid või tooteid, mida pakud.
Kuidas veel finantsjuhti veenda?
Mida veel annab tugev bränd?
Suurem hinnakujundusjõud
Bränd määrab hinna nii B2C, D2C kui ka B2B tehingu puhul.
Inimesed on valmis maksma rohkem brändi eest, millel on tugev ja hea maine.
Suurema marginaali saavutavad ettevõtted, kes positsioneerivad end eristuvana lisaks funktsionaalsusele.
Loe lisaks: “Sinu bränd. Sinu hind” ehk kuidas mõjutab bränd hinnakujundusjõudu ja allahindlused brändi?
Vastupidavus erinevates majandustsüklites
Strateegilise brändingu kasu on eriti näha raskematel aegadel, mil kõrge inflatsioonimäär, kasvavad tooraine-, energia- või logistikakulud muudavad hinnatõusud vältimatuks. Tugevad brändid on majanduslangusele ja hinnatõusule vastupidavamad.
Kasulikumad B2B suhted
Bränd mängib lisaks B2C-le rolli ka ettevõtetevahelisel väljal. Tugevad brändid loovad usaldust ja vähendavad tajutavat riski. Kasulikke ärisuhteid on lihtsam luua.
Tugev bränd tõstab ettevõtte väärtust
Bränd mõjutab ettevõtte väärtust. Sõltuvalt valdkonnast ja segmendist võib bränd moodustada 10 – 70 protsenti ettevõtte väärtusest.
No Comment! Be the first one.