ÄRILT ÄRILE OSTJAD EI OSTA SU TOODET EGA TEENUST
Nad ostavad su vaatenurka ja lähenemist, kuidas sa nende probleemi lahendaksid.
Nad ei taha liiga ilusat teksti. Nad ei taha ka kosmeetiliselt ilusat brändi. Nad tahavad teada, kuidas sa mõtled ja mille eest sa seisad.
Okei, okei, lihtsalt provotseerin. See võib nii olla, aga ei pruugi. Ja see just teebki B2B turunduse tänapäeval peaaegu et seksikaks.

Aga mõned lahmivad üldistused võiks ju endale siiski lubada?

2025
B2B TURUNDUSE MEGATRENDID
- Müügivihjetel põhinev strateegia liigub arhiivi
- Töö kaevikutes antakse üle tehisaru agentidele
- 60% eelarvest brändingule
- Vanad head päris suhted – veiniga või veinita
- Värsked mõtted tekstis, kõnes, videos
B2B TRENDID
USALDUS
B2B klienditeekond
Vaid ~5% ostjatest on aktiivselt turul. Ülejäänud 95% ei soovi veel osta. Aga ühel päeval nad teevad nimekirja. Vaid tugev bränd tagab, et sa jääd otsustajate radarile.
„Uue põlvkonna” ostja
Uurib ise! Enne ühenduse võtmist juba läbinud 70% ostja teekonnast (veeb, LinkedIn, YouTube). Langetab otsuseid pikaajalise väärtuse ja üha enam ka sotsiaalse mõju põhjal.
Tagasi minevikku: tootekeskne turundus
Ühelt poolt soovitakse isikupärastatud infot, aga samas lükatakse kontakt müügiga võimalikult kaua edasi. Seega tuleb pakkuda võimalikult täpset ja veenvat tooteinfot. Jah! Mingis mõttes on see nagu tagasipööre tootekeskse turunduse suunas.
Sisu olgu päris ja värske
Tehisaru võlts lihvitud sisu ei huvita kedagi. Igatsetakse „vanakooli“ inimliku ühenduse ja tähenduse järele. Kuid koostöös tänapäevase tehnoloogiaga peab kõik tunduma sujuv ja pingutuseta. Latt on kõrgel.
Küllastunud turgudel võidavad selgus ja sissevaated.

2025
OLGU JÄÄV MEILE E-MAIL
E-post ei kao kuhugi. Seda vaatab B2B inimene jätkuvalt 15+ korda päevas. Kahjuks on kirjade kvaliteet pigem langenud. Tehisaru aitab ju vahvasti luua veelgi suurema hulga “isikupärastatud” e-kirju, mis vahel piinlikkust tekitavad.
Soovitus: Postkast on siiski üsna intiimne otsesuhtluskanal ning meililist üks väärtuslikumaid omameediakanaleid. Ära muunda neid reklaamtahvliks ja massimakulatuuriks. Saada vähem ja sisukamaid sõnumeid.
B2B 2025 trendid
SUHTED
Tehisaru ei saa refereerida otseülekande energiat, ümarlaua nüansse ega õhtusöögil loodud sidemeid. See oleks nagu puhkuse foto, mitte puhkus. “Info on, kuid emotsiooni ja mälestust pole.”
Tehnoloogia areneb, kuid inimloomus jääb samaks – me usaldame soovitusi inimestelt, keda me tunneme ja austame. B2B-s on nende suhete loomiseks kolm strateegiat:
- strateegilised partnerlused, mis laiendavad tuntust ja usaldusväärsust,
- kõneisikud, kes kujundavad valdkonna mainet ja juhivad arutelusid
- kogukonnad, kus ostjad saavad omavahel suhelda ja teineteiselt õppida

B2B TRENDID

KÕIGEPEALT BRÄND
Otse allikast
Teavet on külluslikult, nõudlust on just usaldusväärsete teadmiste järele. Ükski AI kokkuvõte ei asenda partneri tsitaati „see lahendus toimis meie jaoks“ ja kinnitust teenusepakkuja võimekuse kohta.
Ökosüsteem
Kasutatakse partnervõrgustikke usaldusväärsuse ja ulatuse suurendamiseks. See aitab saada jalg ukse vahele, jagada soovitusi ja luua ühiseid lahendusi, mis pakuvad klientidele rohkem väärtust.
Omnikanal ootab
Kuigi ostja liigub sujuvalt erinevate kanalite vahel, kipub B2B turundusautomaatika jääma kangekaelselt meilikeskseks. Ka sõnumid on sageli tapeet, mitte isikupärastatud lähenemine. Üldised meilid, sihtimata reklaamid ja koordineerimata müügikõned ootavad süsteemi.
Eetika ja andmepoliitika
Hüperpersonaliseerimine ja sihtimine võimaldavad minna vaikselt, kuid tahtmatult üle piiri. Ja seda ei pruugi märgata enne, kui on liiga hilja. Pane rõhku andmete kasutamise läbipaistvusele ja privaatsusele.
ARTIKLID B2B TURUNDUSE TRENDIDEST (2025)

B2B: Kas “külmade” ja “kuumade” müügivihjete vabrikud võib kinni panna?
Alates eelmisest aastast käib jutt, et traditsiooniline MQL-SQL-mudel ehk müügivihjete püüdmisel põhinev B2B turundus enam ei tööta. Ja et fookus tuleb suunata lühiajalistelt kvalifitseerumis-mõõdikutelt pikaajalistele

B2B turunduse tarkvara – kas tehisaru asendab kõbla ja kastekannu?
Ma saan aru, et Eestis saab arvestatava turu ja kliendibaasiga B2B ettevõtted sõrmede peal üles lugeda, aga silmaringi laiendamiseks ja mõtte ergutamiseks võiks ju siiski
75% B2B klientidest teeb ostuotsuse kuuenda ja kaheteistkümnenda kokkupuutepunkti vahel. Müügile eelneb uurimine, võrdlemine, hindamine, õppimine, arvamuste kujundamine ja nende valikute kitsendamine. Nendes etappides on vaja infot. B2B blogides on palju juttu, mis justkui kõlab õigesti, kuid ei aita siiski keerulisi teemasid mõista ega otsuseid teha. Suurema informeerituse ja selguse asemel on tulemuseks segadus ja usaldamatus. Keskpärasest blogipostitusest kallim “valuuta” on mõttejuhtimine. Selle saad vahetada tähelepanu, usalduse ja vestluse vastu.
ARTIKLID MÕTTEJUHTIMISE TURUNDUSEST

B2B sisuturundus on usaldusturundus
Kas sisu on jätkuvalt kuningas? Kuhu sisuturundus liigub? Kas B2B sisu peaks pakkuma meelelahutust? Intervjuu on avaldatud BestMarketing.ee portaalis 30.12.2020 * Räägime eelkõige B2B sisuturundusest, aga nagu ka Emily Lindsalu ja Katrin Paali uurimusest „B2B ja B2C sisuturundusprotsesside võrdlus Eesti ettevõtete näitel“ selgus, on ärilt ärile ja ärilt kliendile sisuturundusprotsessid võrdlemisi

Neli nurka, kust alustada mõttejuhtimise turundusega
Mõttejuhtimise turunduseks on sul vaja kahte asja: 1) intellektuaalset kapitali 2) selle demonstreerimist turule Sa ei pea pakkuma revolutsioonilist uut ideed või unikaalset, täiesti uut kontseptsiooni. Sinu panus võib olla ka teistmoodi ideede kokkupanek, esitlusviis, pakendamine. 1 Üks variant on kaevandada intellektuaalset kapitali

Kes on mõttejuht?
Alati on olnud ideedega inimesi, kes olid oma ajast ees. Neid on nimetatud nii prohvetiteks, avangardistideks kui arvamusliidriteks. Veel hiljaaegu oli enda positsioneerimine arvamusliidri või mõttejuhina poliitikute ja kolumnistide pärusmaa. Igatahes oli sellesse originaalsete mõtlejate ringi kuulumine väheste privileeg. Nüüd on pendel