Ma saan aru, et Eestis saab arvestatava turu ja kliendibaasiga B2B ettevõtted sõrmede peal üles lugeda, aga silmaringi laiendamiseks ja mõtte ergutamiseks võiks ju siiski “maale toodud” ideedega mängida, et mis suunas nüüd atra seadma hakatakse.
MIS PROBLEEMI AI LAHENDAKS?
Vist selle, et turundajad upuvad digitaalsetesse pisiasjadesse
Taktikalised ülesanded võtavad pool päevast, aga samal ajal on vaja hallata keerukamaid ja integreeritud kampaaniaid väiksemate ressurssidega. Rohkem turundustehnoloogiat ei ole lahendus. Veel ühe tööriista lisamine looks lihtsalt rohkem keerukust, mida on vaja hallata.
Kas tehisaru aitaks kaevikutest välja, et keskenduda strateegilisele innovatsioonile?
Ma saan aru, et protsessid ja töövood lähevad ümbertegemisele- nii, et tehisaru on algusest peale kesksel kohal.
Ja et turule tuleb iganädalaselt ka juba seda võimekust pakkuvaid tarkvaralahendusi.
Ja võib-olla see ongi probleem, et suurele jutule ei ole järgnenud tegusid ja inetgratsioone töövoogudesse? Et ootame veel, peagi tuleb veel parem?
Suund on loomulikult müügi ja turunduse integratsioon
Kes neid enam julgeks lahuta? On 2025.
Kontaktid ja kliendihaldus, emailid, reklaam, müük, veebianalüütika. Integratsioonid pilveandmeladude, tooteanalüütika ja kolmandate osapoolte andmetega.
Nad on kohal: agendid
Tuleviku mudel on elegantselt lihtne: inimesed keskenduvad strateegiale ja innovatsioonile, tehisaru hoolitseb teostuse ja optimeerimise eest.
AI:
Sihtrühma loomine ja segmenteerimine
Kampaaniate, kontode ja kontaktide analüüs
Kampaania ja programmi ülesehitus ülesande põhjal
Erinevate segmentide jaoks mitme kampaaniaversiooni loomine või testimine
Inimene:
Strateegia
Ärireeglite kehtestamine
Andmeinfrastruktuuri haldus
Agentide koolitamine
Ehk siis: Asi liigub suunas, kus agendid võtavad üle nõudluse loomise mehaanilised aspektid – kampaaniate loomise, segmenteerimise ja tulemuslikkuse optimeerimise.
Sina sõnastad strateegia – ideaalsed kliendid, võtmesegmendid, eesmärgid – tehisaru korraldab kampaania tehnilise teostuse ja optimeerib ennast ise.
Turundus vabaneb taktikalisest müügivihjete loomise funktsioonist ja saab (uuesti) panustada väärtuspakkumisse ja olla kliendi hääl.
Kõbla ja kastekannuga digitaalsete töölaudade korrashoiu asemel saaks olla fookus näiteks neil sisenditel ja väljunditel:
Põhjalikud turu sissevaated ja ülevaated, päriselt eristuv positsioneerimine, bränding, kaasatud kogukondade loomine ning kogemuste ja sisu loomine, mis on midagi muud kui tehisaru kokkuvõte.
Kui kõigil on juurdepääs samadele tööriistadele, on konkurentsieelisteks loovus, parem turu ja inimpsühholoogia mõistmine, tõeline asjatundlikkus, PR võimekus, ristturundus.
Mis on tehisaru agendid?
Tehisaru agent on arvutiprogramm, mis ühendab tehisaru mudeli (näiteks LLM programmi) ja andmed, et teha otsuseid ja täita ülesandeid iseseisvalt ilma inimese käskudeta.
Kui võrrelda seda ChatGPTga, siis on ChatGPT nagu auto ja agent nagu isesõitev auto. Tavaline auto vajab autojuhti. Tehisaru agent on pigem isejuhtiv auto, kuid tavaliselt on sellel väga spetsiifiline ja kitsas eesmärk. ChatGPT abil e-kirja kirjutamiseks pead esitama viiba, mustandit kohandama ja käsitsi saatma. Tehisaruga agent hangib andmed, näiteks CRM-ist, koostab kliendiprofiili põhjal isikupärastatud e-kirja, saadab selle ja võtab automaatselt ühendust – teavitades sind ainult siis, kui vastus vajab sinu sekkumist.
Agendid õpivad ja arenevad korduvaid ja selget protsessi järgivaid ülesandeid täites.
Mida kasutad täna korduvalt viibana, saad suure tõenäosusega homme agendiks automatiseerida.
No Comment! Be the first one.