Suhtlemine on lihtne. Aga mitte triviaalne.
Suurem osa kommunikatsiooni, turunduse ja reklaami trallist keerleb küsimuse ümber:
Kuidas tagada, et sõnum, mis on sinu peas, jõuaks su sihtmärgi pähe samal kujul?
Lihtne, kuid mitte triviaalne? Mida see tähendab?
Sõnum sinu peas
Esimene keerdkäik on siin.
Kõigepealt peaks olema selge, millist sõnumit sa soovid saata.
Aga oh häda.
Enamik ettevõtteid ja brände ei tea, mida nad peaksid ütlema.
Olgu selleks siin väike spikker:
1
Turundussõnumi peamine eesmärk on tugevdada brändi positsioneeringut
Positsioneerimine tähendab sinu “asetamist” kliendi meeles teatud kohta.
Nii brände, ettevõtteid kui tooteid saab positsioneerida erinevate omaduste alusel: toote omadused, hinna/kvaliteedi suhe, tootekategooria jne.
Sõnum, mis nõrgestab või hävitab positsioneeringu, mille bränd on aastate jooksul üles ehitanud, loob kaose.
2
Sõnumi teine eesmärk on tekitada reaktsioon
- Suhtumise nihe või arvamuse muutus
- Tung teemasse süveneda.
- Konkreetne toiming (külastada su lehte või veebipoodi, liituda su klubiga või teha päring)
Sõnum su sihtrühma peas
Järgmine lihtne, kuid mitte triviaalne mõttekoht.
Eesmärgi saavutamiseks pead teadma, kes on sinu sihtmärk:
Kes on need inimesed, kes võiksid sinu pakkumise vastu huvi tunda?
- Kindlasti need, kes juba kulutavad raha probleemi lahendamiseks? Probleemi, mille sinu lahendus suudab veelgi paremini lahendada. (ja probleem ei pea tähendama tõsist ebamugavust. Võib- olla lihtsalt soovi midagi parandada või midagi nautida)
- Aga ka need, kes on probleemist küll teadlikud, aga pole veel kunagi proovinud seda lahendada.
- Ja ka need, kes pole endal seda probleemi või soovi veel teadvustanudki. Aga neil on see olemas.
Kui sihtida kõiki, tuleb iga alamrühma jaoks tuleb koostada erinev sõnum.
Polegi nii lihtne? Aga okei, saad hakkama.
Järgmine lihtne, kuid mitte triviaalne element.
Milline on õige kanal sõnumi edastamiseks?
Paljud tuntud brändide “eepilised ebaõnnestumised” pärinevad just siit.
Sõnumi moonutus
Kui sõnumid, sihtrühm ja kanalid on paigas, siis võiks ju end vähemalt ühesuunalise kommunikatsiooni geeniuseks kroonida?
Aga oh häda. Mitte ei jõua sõnum moonutamata sihtkohta.
Miks nii?
No sest aju on justkui programmeeritud sisse tulevaid sõnumeid moonutama. Sest see on kõige lihtsam viis neist aru saada. Kõige mugavam viis tagada, et sõnum sobituks mugavalt olemasolevatesse mõttemustritesse.
Esiteks kujundame me arvamuse juba enne, kui oleme kuulnud fakte. Ja teiseks moonutame infot nii, et see sobituks meie mustritest ja eelarvamustest koosneva väikese peakesega.
Seepärast arvesta sellega, et su sõnumit ei võeta vastu samamoodi, nagu sina seda mõtlesid.
Sa ei saa olla kindel, et seda mõistetakse – või just kindlal moel mõistetakse.
Ja selles seisenbki turunduskommunikatsiooni (ja igasuguse muu kommunikatsiooni) lihtne, kuid mitte triviaalne ülesanne:
panna sihtrühm saadetud sõnumist aru saama.
Ja siis veel kõiki neid teisi asju tegema…
No Comment! Be the first one.