Copywriting’u klassikaline õpetus: rõhuta eeliseid ja kasusid omaduste asemel.
Kirjutasin sellest siin: Copywriting’u ABC: omadused, eelised ja kasud
Kui mitte lühikeses reklaamis, siis vähemalt veebis on siiski ka toote funktsionaalsed omadused enamasti vajalikud.
Kui oleme juba ära otsustanud, et peame oma probleemi lahendama või midagi saavutama, siis hakkame võrdlema hindu, omadusi, logistikat, koostist jne.
Aga mis sellele eelneb?
Eks ikka see vana hea võtmekoht, et me ei taha akutrelli, vaid oma pildid seinale üles riputada.
Kuidas luuakse toote ümber lugu ja tekitatakse emotsionaalset resonantsi B2C-s?
Toon siin mõned näited. Paljud neist võivad olla sinu valdkonnas juba ülekasutatud ja vajaks midagi värsket. Need on mõeldud põhitõdede mõistmiseks ja inspoks.
Sa ei teadnudki, et sul on vaja luksuslikku hommikumantlit?
Selle asemel, et öelda “valmistatud pehmest, kvaliteetsest materjalist” …
antakse sulle üleskutse „mähkida end hubasesse embusse ja muuta igapäevased hommikud ja õhtud spaa-elamuseks“.
Mürasummutavad klapid – Kontrasti jõud
Oled lärmakas ja rahvarohkes lennujaamas ning ootad oma hilinenud lendu.
Sinu ümber on palju erinevaid helisid. Pidevad teadaanded. Jutukad kaasreisijad.
Nutvad beebid. Sa pistad käe oma kotti ja võtad välja kõrvaklapid. Kui sa need kõrva paned, kogu müra vaibub. Vajutad nuppu ja su lemmiklaul hakkab mängima. Ainult sina ja muusika. Õnnis hetk keset kaost.
Selles stsenaariumis ei ole loetletud mürasummutavate kõrvaklappide omadusi, vaid on kõrvutatud kontrastselt kahte situatsiooni.
Mürasummutamine on lihtsalt funktsioon. Loos on keskne sama omadus … aga see on esitatud emotsionaalselt. Kontrast tekitab emotsionaalse resonantsi.
Kas sa oled hakanud peeglisse vaatamist vältima?
Kuidas müüakse kortsuvähenduskreemi?
Ei räägita ainult, et “vähendab kortse”. Selle asemel maalitakse sulle pilt sellest, kuidas „iga peeglisse heidetud pilguga taasavastad särava ja noorusliku enda“.
Müüakse anti-vananemist ja enda noorena tundmise tunnet. Mitte ainult toodet.
Kes ei tahaks saavutada oma ambitsioonikad eesmärke?
Kuidas müüakse kõrgtehnoloogilist spordikella?
„Spetsiifiliste seadete ja programmivalikute” asemel… öeldakse, et „kohanda oma teekonda laitmatu vormini samm-sammult”
Toote viimine vastavusse isikliku ambitsioonika eesmärgiga tekitab emotsionaalse resonantsi.
No Comment! Be the first one.