intellektuaalsel sarmil...
… põhinev turundustaktika, mis võimaldab positsioneerida brändi valdkonna teadmus- ja arvamusliidrina ning tugevdada isiku või ettevõtte mainet ja usaldusväärsust.
Mõttejuht võib olla üksikisik. Kuid mõttejuhi kuvandi saab luua ka kogu organisatsioonist.
Alati on olnud ideedega inimesi, kes olid oma ajast ees. Neid on nimetatud nii prohvetiteks, avangardistideks kui arvamusliidriteks. Veel hiljaaegu oli enda positsioneerimine arvamusliidri või mõttejuhina poliitikute ja kolumnistide pärusmaa. Igatahes oli sellesse originaalsete mõtlejate ringi kuulumine väheste privileeg.
Nüüd on pendel sööstnud teise äärmusesse. Mõiste „arvamusliider” on muutunud üldmõisteks, mis hõlmab ajakirjanikke, eksperte, kuulsusi, influkaid ja mikromõjutajaid. Olla arvamusliider ja mõjutaja on popp soov juba lasteaias.
Paljude unistus on saada viraalseks. Ja massid on tänulikud, aplodeerides juba mõne lihtsa sõna – nagu näiteks “tehisintellekt” peale. Kuid paljud ennast arvamusliidriteks nimetavad inimesed on tegelikult vaid trendide jäljendajad, kes kordavad populaarseid arvamusi ilma oma vaatenurka ja tõlgendust arendamata.
Ka jäljendajatel ja sisukuraatoritel on oma positiivne roll. Kuid kuna neid on nii tohutult palju, siis muutub valik, keda jälgida ja keda mitte, üha segasemaks. Selles olukorras tasub endalt küsida, et kes on need inimesed ja ettevõtted, kelle poole me pöördume, kui päriselt on vaja nõu või teenuseid?
Turunduses on sisu inflatsioon.
Pole mõtet pakkuda potentsiaalsele kliendile geneerilist tehisaru tapeeti, mille laused on justkui päris, aga
… nagu röstimata saiaviil ilma katteta.
Ei piisa ka sellest, et inimesed sinu sisu loeksid/ kuulaksid/ vaataksid.
Brändingu tööriistana on vaja, et inimesed tunneksid sinu sisu ära. Tehisaru keelemudelite abil on risk oma häält lahjendada ning jätta päriselt rikastav originaalne mõte välja arendamata.
Mõttejuhi bränd on tugev, kui sinu teemaga seoses mõeldakse sinule.
Mõttejuhtimine – intellektuaalset kapitali rakendav turundustaktika, mis võimaldab positsioneerida brändi valdkonna teadmus- ja arvamusliidrina ning tugevdada isiku või ettevõtte mainet ja usaldusväärsust.
Mõiste „mõttejuhtimine” (Thought Leadership) võttis aastakümneid tagasi kasutusele Harvard Business Review peatoimetaja Joel Kurtzman. Siis defineeriti mõttejuhti kui kedagi, kellel on „eriti originaalne idee, ainulaadne vaatenurk või muljetavaldav haare oma valdkonnast”. Ka Oxfordi sõnaraamat defineerib mõttejuhtimist kui „intellektuaalset mõjuvõimu ja uuenduslikku või teedrajavat mõtlemist“.
Mõttejuhtimine on nagu trumpkaart – sellega defineerid oma positsiooni turul ise. Sel ajal, kui teised rabelevad turuliidri tiitli või SEO asetuse pärast, on mõtteliidril teistmoodi kvaliteedimärk ja ainulaadne positsioon turul.
Mõttejuhtimisega täiendad muid positsioneerimispüüdlusi – ilma konkurentide reklaamidest või sõnumitest mööda trügimata.
Žanri käilakujud on olnud klassikalised ärikonsultatsiooniettevõtted McKinsey, PwC, Deloitte.
Mõjutaja on saavutanud märkimisväärse jälgijaskonna tänu oma võimele luua kaasahaaravat sisu ja emotsionaalne side jälgijatega. Võime mõjutada tulenebki pigem suhtest kui tehnilisest või professionaalsest asjatundlikkusest konkreetses valdkonnas. Äriline eesmärk on luua suur ja kaasatud publik, mis on brändide jaoks atraktiivne. See võimaldab bränditehingute, ärikoostöö ja sponsorluslepingute kaudu raha teenida.
Mõttejuhi eesmärk on pigem tuntuse ja usalduse kui jälgijate kogumine. Eesmärk on saavutada olukord, kus seda inimest või organisatsiooni seostatakse valitud teadmiste, väärtuste ja oskustega. Tõsta nii brändiväärtust ning edendada karjääri- või ärikasvu tänu paremale turupositsioonile.
Mõjutaja võib olla ka mõttejuht ja arvamusliider ja vastupidi, aga see pole alati nii. Kui näiteks teadlased, arstid või juristid kasutavad sotsiaalmeediat mitte ainult teadusliku sisu jagamiseks, vaid ka enda inimlikumaks muutmiseks ja oma jälgijatega isiklikumal tasandil ühenduse loomiseks, on nad nii üht kui teist.
Mõttejuhid on midagi mõjuisiku ja eksperdi vahepealset
Sisuturundus on tihedamalt seotud müügiga. Selle eesmärk on toetada ostja teekonda, pakkudes vajalikku teavet ostuprotsessi eri etappides.
Mõttejuhtimine on enesekindlam sisuvorm – see seisneb enda positsioneerimises oma valdkonna juhtiva häälena, jagades avalikkuse/oma kogukonnaga kasulikke teadmisi, huvitavaid arvamusi ning neid toetavaid tõendeid ja argumente. Vastutasuks suurendab see brändi/ettevõtte tuntust ja algatab ja juhib sisukaid vestlusi.
Persoonibränding on mõttejuhtimise oluline komponent.
Kus mõte on siiski olulisem kui isiksus.
KUIDAS MÕTTEJUHTIMISEGA ALUSTADA?
Üks variant on kaevandada intellektuaalset kapitali oma kogemustest. Siis oled mõttejuht mitte niivõrd oma mõtete kuivõrd tegudega. Kõigepealt lahenda keerulisi probleeme ja siis jaga oma teekonnal saadud õppetunde.
Teine variant on märgata midagi, mida keegi teine sinu valdkonnas ei ole märganud. Pööra tähelepanu enda ümber toimuvale ja tuvasta, mis töötab ja mis mitte. Lisa põnevaid nüansse või juhi vestlus täiesti uues suunas.
Kolmas variant on tuua läbi terava vaatenurga infovälja midagi olulist, mida veel ei teata. Või panna inimesed oma probleemi uuel viisil nägema. Vaatenurk ei pea olema tõestatud fakt või universaalne tõde. Kuid sa ise peaksid sellesse piisavalt uskuma, et seda propageerida.
Neljas variant on rikkuda narratiivi. Vastandu peavoolu arusaamadele ja konsensusele, kuidas asjad peaksid käima. Või tee üllatavaid, kuid põhjendatud tulevikuennustusi.
Alustamiseks on sul vaja kolme komponenti:
Igal inimesel on oma arvamus.
Küsimus on selles, kas see arvamus on teistele inspireeriv või kasulik.
mõttejuhtimise ARTIKLID
TIINA NUUM
Provotseerin mõtlema kriitiliselt, eksponentsiaalselt ja süsteemselt. Ohjan ülemõtlemist ja aitan liigset keerukust lihtsustada.
Olen ideede maaletooja, vormistaja ja levitaja. Toetan B2B ettevõtteid mõttejuhtimisturunduses nii vormi kui sisuga.
Räägin tulevikuoskustest, ajastu vaibist ning mõtestan turunduse trende.
www.tiinanuum.ee
Veebileht sisaldab küpsiseid ja peab meeles su eelistusi ja korduvaid külastusi. Klõpsates „Nõustu“, nõustud kõigi küpsistega.
Kogutakse Google Analytics 4 abil erinevaid statistilisi andmeid, mis on seotud sinu käitumisega kodulehel, aitavad kaardistada ja salvestada sinu eelistusi ja muuta sinu kasutajakogemust mugavamaks.
Satistikas kajastub: brauseri tüüp ja versioon, seadme tüüp ja operatsioonisüsteem, IP-aadress, kodulehe külastamise sessiooni pikkus ja aeg, külastatud veebilehed ja külastaja demograafilised andmed jms.
Essential cookies enable basic functions and are necessary for the proper function of the website.
These cookies are needed for adding comments on this website.
Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us understand how visitors use our website.
Google Analytics is a powerful tool that tracks and analyzes website traffic for informed marketing decisions.
Service URL: policies.google.com
Tutvu privaatsuspõhimõtetega Privaatsuspõhimõtted.