Bränd määrab hinna nii B2C ja B2B puhul, rääkimata siis D2C -st (otse tootjalt tarbijale). Loodetavasti üha enam ka B2Gs (ehk et riigihangetes ei ole peamine kriteerium hind).
Ehk et:
Tugevatel brändidel on hinnaturul konkurentsieelis ehk suurem hinnakujundusjõud
Ehk et: Inimesed on valmis maksma rohkem brändi eest, millel on tugev ja hea maine.
See ei ole aga veel igas sektoris juurdunud teadmine.
Ikka veel võib kohata mõttekäiku: kui müük langeb, tuleb hindu langetada.
Hind on aga ainult üks element ostuotsuses.
Suuremas pildis määrab ostu tajutav väärtus, mida klient tunnetab saavat.
Ja ma ei räägi ainult funktsionaalsest väärtusest, mida saab kommunikeerida tehniliste kirjelduste, valguprotsendi, kilomeetrit liitri kohta või mälumahuga.
Suurema marginaali saavutavad ettevõtted, kes positsioneerivad end eristuvana lisaks funktsionaalsusele.
Et olla valitud, ei pea sa tingimata olema kõige ilusam, parem, kiireim või odavam. Isegi mitte kõige uuenduslikum.
Ma räägin väärtusest, mida ei saa mõõta. Väärtusest, mis tekitab tunde, nagu ostaksid midagi, millel on koht sinu või su ettevõtte isiklikus ajaloos.
Sümbolist. Lubadusest. Kogemusest. Teadmusest. Emotsioonist.
Sest kliendid ei tee ratsionaalseid otsuseid. Nad teevad emotsionaalseid otsuseid ja põhjendavad neid seejärel ratsionaalselt.
Kui müük langeb, oleks vaja hoopis hinda tõsta, mitte hinda langetada.
Aga selleni jõudmine on loomulikult strateegiast juhitud ulatuslik protsess.
Kuidas hinnatõusu jõustada?
Hinnatõusu peavad toetama tipptasemel tulemused ja kasuargumendid, mis on põimitud atraktiivsesse süžeesse (brändilugu). Sageli tuleb kohandada ka ärimudeleid ja -protsesse, et saavutada klientide suurem tunnustus ja maksevalmidus.
Hoidu allahindlustest
Piiratud hinnaalandused võivad olla mõistlikud hooajaliste kõikumiste kompenseerimiseks või püsiklientide lojaalsuse premeerimiseks.
Hinnaalandustel pole aga mõtet, kui neid teha paanikast – neid ei saa kergesti tagasi pöörata.
Inimesed harjuvad madalamate hindadega kiiresti – ja see nõrgestab tavaliselt brändi atraktiivsust, mis on pikaajalise hinnastrateegia ja hilisemate hinnatõusude jaoks hädavajalik.
No Comment! Be the first one.