Võluvalemid, parimad praktikad, peensusteni optimeeritud tööriistad ja analüütika juhtpaneelid on turunduses alati “hästi müünud”. Laperdama läheb siis, kui üks neist võrdsustatakse eduka turundusega, kuigi tegelikult on “valemis” palju rohkem muutujaid.
Ka kõige lihtsama ärimudeli puhul ei ole ühte järjepideva edu valemit, kanalit või taktikat, rääkimata universaalsetest parimatest praktikatest. Need on sageli illusoorsed retseptid. Kõik sõltub: turust, tootest, konkurentidest, makromajanduslikust kontekstist jne.
Edukas turundus = analüüsi ja tegevuste kombinatsioon
Analüüs jääb sageli nõrgaks.
Mis on põhjus? Mis on tagajärg?
Kui jalgpallis lüüakse värav, siis „Kes saab au omale?”
Kas väravavaht, kes eelmise rünnaku kaitses, poolkaitsja, kes palli ette viis, ääremängija, kes keskele söötis, või ründaja, kes värava lõi?
Iga digitaalne platvorm või tööriist tahab värava eest au endale võtta: kuid viimase kliki põhjal strateegilisi ja eelarveotsuseid teha ei ole nii tõenduspõhine kui tundub.
Võib-olla peaks hoopis mujale rohkem panustama ja eelarvet ümber mängima?
Sageli ei osta klient mitte meie nelja järjestikuse sõnumi pärast, vaid lihtsalt seetõttu, et ta niikuinii kavatses osta.
Mõõdad seda, mis on lihtsasti mõõdetav?
Martechi ettevõtted on loonud kuvandi ja veennud juhtkondi, et iga asja turunduses tuleb (ja saab) mõõta – ja kui ei saa, on see kasutu.
Klikk ja tasuvus. Märksõnad ja SEO positsioon. 400% ROAS.
Ok. Aga see ei ole ometi kogu turundus. Brändid ei ela ainult tulemuslikkusest.
Digi on muutnud käitumise jälgitavaks ja mõõdetavaks, aga samal ajal jäävad mõtted, alateadlikud tundmused ja privaatsed suhtlused jälgimatuks.
Mis tegelikult ostma pani, jääb tihti seletamatuks.
Muidugi on andmeid vaja, et mitte jääda kinni oma eelarvamustesse kliendi soovide ja vajaduste kohta. Lappesse läheb siis, kui sattuda andmete pimestavasse lummusesse.
Ükski klienditeekond (ei digitaalne ega muu) ei asu steriilses laborikeskkonnas.
Ära unusta konteksti ja psühholoogiat
Digimaailmas on ahvatlev näpp peale panna põhjus-tagajärg seostele.
Kuid reaalselt ei kulge põhjuslikkuse ahelad nii lineaarselt ja paralleelselt, kui andmed näitavad. Need pigem lõikuvad teatud kokkupuutepunktides ja moodustavad seoste võrgustikke.
Küpsised, programmiline reklaam ja uuesti turundamine on numbrite klaaspärlimäng.
Kuid psühholoogia ja kontekst on ostuotsuse tegemisel sageli olulisemad kui küpsiste ajalugu.
Küsi õigeid küsimusi
Vahepeal võiks viimase kliki andmetel põhinevat “tõde” vaadata ka skeptiku luubi ja mikroskoobiga.
Robotid ei suuda hallata empaatiat. Turundaja ülesanne on neid toetada oma turuteadmiste, ärivaistu ja – defitsiitse ning alahinnatud – talupojamõistusega.
Pole olemas ühte kanalit, tööriista ega muutumatut strateegiat. Esita õigeid küsimusi selle asemel et testida järjest erinevaid illusoorseid retsepte.
No Comment! Be the first one.