Kuidas rääkida rohepöördest?
Meie maailm koosneb kommertslugudest Jutuvestmine on kõikjal. Su ettevõte kasutab seda, su...
Ole olemas, kuid ära survesta
Kuulutada “Klienditeekond surnuks” oleks küll sensatsiooniline, kuid mitte kuigi...
Kes on mõttejuht (ehk thought leader)?
Alati on olnud ideedega inimesi, kes olid oma ajast ees. Neid on nimetatud nii prohvetiteks,...
Kuidas veenda oma seisukohtadega nõustuma? Retooriline kolmnurk tööriistana turunduses ja reklaamis
Kuidas veenda kuulajaid või lugejaid oma seisukohtadega nõustuma? Retooriline kolmnurk Aristoteles...
Neli nurka, kust alustada mõttejuhtimise turundusega
Mõttejuhtimise turunduseks on sul vaja kahte asja: 1) intellektuaalset kapitali 2) selle...
Resonants – levinud kujund ja võimas metafoor nii füüsiliste nähtuste kui inimkogemuse kirjeldamiseks
Teame teda esmajoones füüsikast ja muusikast. Kuid nüüd on see metafoorina jõudnud ka...
B2B sisuturundus on usaldusturundus
Kas sisu on jätkuvalt kuningas? Kuhu sisuturundus liigub? Kas B2B sisu peaks pakkuma...
Toote ja kliendikogemuse vahel olgu sama hea klapp nagu südame koja ja vatsakese vahel
Miks teevad südame parem koda ja parem vatsake nii hästi koostööd? Sest nende vahel on hea klapp....
SEO ja Google EAT – miks see oluline on?
Üks paljudest algoritmi muudatustest, mida Google on viimastel aastatel tutvustanud, on EAT...
Eesmärk: resoneerida. Kuid resonantsi ei saa programmeerida
Me tahame kõike kontrollida ja alistada, kiiremaks ja tõhusamaks muuta. Optimeerida. Me mõõdame...
Turundajatele meeldivad terminid, kuid nende kasutamine pole ei täpne ega järjepidev
Mul oli ükskord ülemus, kelle lemmiksõna oli pressiteade.Kui ettevõttes oli (kellegi arvates)...
Kumb on tähtsam – toode või bränd?
Toode on kaup, teenus või teadmus, mis vastab ostja vajadustele ja soovidele. Bränd on mõtete,...
Turundus on koht, kus luuakse väärtus. Ja lisaväärtus. Ja maineväärtus. Ja tajutav väärtus.
Hind on üheselt mõistetav numbriline informatsioon. Väärtus on peenem element, mis koosneb...
Otsustusväsimus viib ostuväsimuseni: vähem on sageli rohkem
Iga päev teeme sadu väikseid otsuseid nii digi- kui füüsilises keskkonnas. Isegi see, millist meili...
Kas klient tahab, et sa hoiaks tal käest kinni?
Probleemist lahenduseni Segadusest selguseni Kõletusest lohutuseni Ja hirmust ja kahtlusest…...
Klišeed turunduses- head või halvad?
Klišeed on vahel head ja vahel halvad.Oleneb kontekstist. 🏳 Kõigile tuttavad ja populaarsed...
Miks on bränd vaatamata oma immateriaalsele olemusele ettevõtte vara ja alus, millele äri- ja finantsstrateegiad üles ehitada?
Bränd = strateegiline (immateriaalne) vara Teadmistepõhises ühiskonnas pole materiaalsed asjad...
“Sinu bränd. Sinu hind” ehk kuidas mõjutab bränd hinnakujundusjõudu ja allahindlused brändi?
Bränd määrab hinna nii B2C ja B2B puhul, rääkimata siis D2C -st (otse tootjalt tarbijale)....
Narratiivid ja lood ei ole üks ja sama asi. Kumba on vaja, et panna klient ühenduma, armuma ja pühenduma?
Mis on lugu? Lugu kõige lihtsamal kujul räägib tegelasest ja temaga juhtuvatest sündmustest. Lugu...
Raamimine – musta vööga copywriter’ite ja turundajate veenmistehnika
Sõnumi edastamine võib olla sama oluline kui sõnum ise – see mõjutab seda, kui veenev sa oled. Üks...
Kosmeetilise rebrändingu punased lipud. Visuaalne väljendus ei ole brändingu tuum
Turunduses on levinud esteetilise (ja tühja) brändingu probleem Bränd ei ole see, mida ta väidab...
Kes on sinu mõtlemispartner? Tõenäosusmootor või inimene?
Üha enam otsuseid tellitakse allhankena algoritmidelt. Kuid mustrite ennustamine ei aita alati...
Copywriting’u ABC: omadused, eelised ja kasud
Mis on omadus? Omadus on faktiline väide toote kohta. Toote tehnilised näitajad, mõõtmed, värv,...
Kas sisuturundaja peab olema pigem humanitaar- või täppisteadlane?
2000ndate alguses toimus radikaalne muutus ettevõtete ja tarbijate suhetes. Varem oli tarbija pigem...
Turundusmentor – kes ta on, miks ta on, kellele ta kasulik on?
Turundus on täis ahvatlevaid võimalusi ja veelgi ahvatlevamaid lõkse. Võimaluste nägemine ja õiged...
Kuidas saab turundustekst mustandist puhtandiks?
Arvatakse, et kogenud copywriter’i kirjutatud tekst on algusest peale hea. Hehee…...
Kuidas painutada reaalsust ja panna turundus toimima ühe lause abil?
Põhjused, miks inimesed su toodet ei osta, pole kunagi objektiivsed põhjused. Kuigi “raha ei...
Kuidas tekitada toote ümber lugu ja emotsionaalset resonantsi?
Copywriting’u klassikaline õpetus: rõhuta eeliseid ja kasusid omaduste asemel. Kirjutasin...
Testid järjekordset retsepti? Lased juhtpaneelil juhtida? Küsi vahele õigeid küsimusi
Võluvalemid, parimad praktikad, peensusteni optimeeritud tööriistad ja analüütika juhtpaneelid on...
Millal on päriselt vaja rebrändingut, mitte üksnes stiilivärskendust?
Rebrändingu ja stiilimuutuse ulatus, eesmärgid ja strateegilised tagajärjed on erinevad....
Sisuturundus peaks naasma tagasi usalduse vankri ette
Kas sisu on endiselt kuningas? Jah, seda turunduse vanasõna võib endiselt kasutada. Nii tarbijal...
Roger Martin: Mille poolest erineb strateegiline mõtlemine lihtsalt ärilisest mõtlemisest?
Mille poolest erineb strateegiline mõtlemine lihtsalt ärilisest mõtlemisest? Juhtimismõtleja ja...
Bränd toimib, aga kas eesriide taga on ka kõik korras? Bränd on ka kohustus ja vastutus
Brändid on meie sõbrad, mõned juba lapsepõlvest saati. Me seostame nendega positiivseid asju ja...
Mida on õppida turunduse ajaloost?
Kiviajast digiajastuni oleme tsivilisatsioonina läbi teinud põneva evolutsiooni. Samamoodi on...
Kuidas B2B ostjat toetada? Varases etapis jaga inspiratsiooni ja hiljem kindlustunnet
Ostmine B2B-s on kogemus, mille käigus inimesed ja organisatsioonid kohustuvad muutuma (kuigi nad...
Kommunikatsiooni ABC totudele: turundussõnumi teekond sinu peast kliendi pähe
Suhtlemine on lihtne. Aga mitte triviaalne. Suurem osa kommunikatsiooni, turunduse ja reklaami...
Taju seadus: Turundus on arusaamade, mitte toodete lahing
Turundus ei ole toodete lahing. Turundus on arusaamade lahing. Sa ei võida, kui sul on parim toode....
“Selle hinnaga on jäänud ainult 1 tuba” – sest hind on turundaja psühholoogiline tööriist
Hind on üks olulisemaid ostuotsust mõjutavaid tegureid. Hinnakujundus ei ole aga pelgalt maksumusel...
Turundaja – aita kliendil valida. ChatGPT sind siin ei aita
Turundaja ülesanne on aidata kliendil valida. Ja teha see talle võimalikult lihtsaks. Kuidas? Ära...
Mida tähendab inimlik turundus?
Meil on juurdepääs tohutule hulgale andmetele ja turundustööriistadele. Saame jälgida (peaaegu) iga...
Kuidas klientide usaldust teenida?
Seadused on olemas selleks, et ka võõrad inimesed võiksid üksteist usaldada Kui mul on kurgid ja...
B2B: Kas “külmade” ja “kuumade” müügivihjete vabrikud võib kinni panna?
Alates eelmisest aastast käib jutt, et traditsiooniline MQL-SQL-mudel ehk müügivihjete püüdmisel...
B2B turunduse tarkvara – kas tehisaru asendab kõbla ja kastekannu?
Ma saan aru, et Eestis saab arvestatava turu ja kliendibaasiga B2B ettevõtted sõrmede peal üles...
Mõttejuhtimine kui brändingu strateegia
Sisu on kuningas. Jah, seda turunduse vanasõna võib endiselt kasutada. Nii tarbijal kui ärilt ärile...
Kui SEO-st saab LEO. Kuidas muudavad keelemudelid leitavust ja sisustrateegiaid?
Algselt ilmunud Turundajate Liidu lehel. 3.09.2025 Aastaid oli SEO ehk otsingumootoritele...
Kui sisu on kasvumootori kütus, siis sisustrateegia loomine peaks algama “mootoriruumist”
Kui turunduses proovitakse teha kõike ja olla oma sisuga igal pool, siis võib juhtuda 2 asja: Mida...
Strateegilisi vigu turunduses on raske märgata. Sest neid saab taktikatega varjata
Turunduses on ebaõnnestumistel üks ühine joon: vigade jada, mille lähemal uurimisel paljastub...
Tahad olla masinast parem kirjutaja? Tööta konteksti ja tähendusega
Teave ei ole turunduses defitsiit. Küll aga tähendus. Programmeerijad õpetavad arvutitele...
2025 kokkuvõte: Mitu turundajat on vaja, et lambipirn ära vahetada?
Mitu turundajat on vaja, et lambipirn ära vahetada? A “Mitte ühtegi” .. sest miks...